Bereik topposities binnen Google door een actieve inzet van SEO.
Bovenaan of in de top vijf van zoekresultaten staan? Dan kun je niet om contentmarketing en SEO-optimalisatie heen. Zoekmachine optimalisatie levert een blijvende stroom van potentiële klanten op. Als je het goed doet, tenminste. De ervaren SEO-specialisten van ANFY genereren kwalitatieve en relevante traffic naar jouw online omgeving. Wij zorgen ervoor dat jouw online zichtbaarheid niet alleen groeit, maar ook duurzaam blijft.
Hoe SEO werkt
SEO optimaliseren is de kunst om een online omgeving begrijpelijk te maken voor de zoekmachines. Het is een proces van herhaaldelijk meten, (technisch) optimaliseren en contentcreatie. Beoordelen de zoekmachines jouw online omgeving als relevant, dan pas presenteren ze hem aan hun gebruikers. Een effectieve SEO-strategie helpt je bij het behalen van je bedrijfsdoelen. Zoals het verhogen van leads, verkopen, downloads en/of boekingen.
Let's work together!
Wij helpen je bedrijf te professionaliseren. We doen niet alleen wat je van ons vraagt, maar denken ook mee over hoe we jouw bedrijf kunnen versterken. Want alleen samen kom je tot de beste resultaten.
SEO uitbesteden
Je kunt besluiten om zelf aan de slag te gaan met SEO, maar over het algemeen raden wij dit af. Zoekmachine optimalisatie is een vak apart en een essentieel onderdeel binnen online marketing. Het is een proces dat continue sturing, optimalisatie en contentcreatie en natuurlijk de juiste kennis vereist. Niet alleen van SEO zelf, maar ook van de technische implementatie. Dit uitbesteden aan een SEO bureau als ANFY levert de gewenste resultaten én geeft je de ruimte om je op andere aspecten van je bedrijf te focussen. Win-win!
Wees goed zichtbaar in de zoekmachines
Geen ambitie is ons te groot. Sterker nog: als gedreven marketingbureau helpen we jouw ambities maar al te graag te bereiken. Samen gaan we om tafel om je wensen en doelstellingen te bespreken en een concreet plan van aanpak op te stellen. Dat alles met één doel: meer zichtbaarheid, en dus meer bezoeken, conversies en omzet.
Aan de slag!
Wij leveren altijd maatwerk. Afhankelijk van wensen en budget ontwikkelen we een SEO-traject dat voor jouw specifieke business het beste werkt.
Veelgestelde vragen
Dat hangt sterk van de opdracht af. Alles wat we doen is maatwerk, dus we kunnen geen vaste prijsindicatie geven voor een SEO-traject. Op basis van onze SEO quickscan kunnen we wel een nulmeting doen, die ons data biedt voor een gedegen plan van aanpak en het bijbehorende prijskaartje.
De prijs van een SEO-traject wordt sterk beïnvloed door jouw domeinwaarde. Hoe lager je domeinwaarde ten opzichte van je concurrenten, hoe meer moeite je zult moeten doen om organisch te stijgen in de zoekmachine. Dat betekent ook meer kosten. Schrik daar niet van: deze kosten betalen zich uiteraard weer terug in de organische resultaten, die gegarandeerd zullen stijgen.
Natuurlijk! Je kunt rustig aan beginnen met een gedegen SEO-strategie. Toch adviseren wij altijd om de combinatie te maken met andere disciplines, zoals conversie optimalisatie en zoekmachine adverteren. Met zo’n mix van verschillende marketinginstrumenten scoor je beduidend hoger in je resultaten.
Waarom is zo’n combinatie zo belangrijk? Zoekmachine optimalisatie an sich is een uitstekend middel om meer verkeer naar je website, webshop of applicatie te trekken. Maar wil je jouw business écht laten domineren, dan is de ijzersterke combinatie met betaald adverteren een must. Komt het verkeer eenmaal binnen, dan moet je dat ook in goede banen kunnen leiden. Met conversie optimalisatie zorg je ervoor dat jouw verkeer daadwerkelijk iets oplevert. Wil je ook zo’n krachtige en allesomvattende formule? Wij ontwikkelen voor jou een mix op maat.
Vrijwel elke zoektocht wordt tegenwoordig online gestart. Online vindbaar zijn is daarom voor bedrijven belangrijker dan ooit. Bovenaan in de organische resultaten van Google staan levert je niet alleen nu, maar ook op de lange termijn gratis klikken op. Word je in de zoekmachines over het hoofd gezien, dan gaan jouw concurrenten er na verloop van tijd met jouw klanten vandoor. Zo kan je bedrijf helaas snel achterop raken.
Het verschil tussen SEO (Search Engine Optimization) en online adverteren (SEA) zit ‘m in het onderscheid tussen organisch en betaald verkeer. Met SEO verhoog je je online rendement door jouw website aantrekkelijker te maken voor de zoekmachines. Dit is een langduriger proces dat continue bijsturing vereist, maar dat op de lange termijn wel gratis klikken oplevert (= organisch verkeer). Zoekmachine adverteren is vooral op de korte termijn erg effectief, omdat je gegarandeerd bovenaan de resultaten verschijnt. Wel betaal je voor elke klik naar jouw website of webshop.
Google wil maar één ding: relevante informatie tonen aan de bezoeker. En wat Google als ‘relevant’ beschouwt, verandert continu. Als bedrijf kom je dus niet meer weg met ‘slimme’ trucjes als keyword stuffing en overmatige linkbuilding. Goede contentmarketing is tegenwoordig onmisbaar voor een sterke zichtbaarheid in de zoekmachines, en dat bereik je alleen met een gedegen door specialisten ontwikkelde SEO-strategie. Ga je zelf aan de slag met je SEO, dan is de kans groot dat je niet de gewenste resultaten behaalt.
Er is een verschil tussen zoekwoorden die informeren en zoekwoorden die verkopen. Een SEO-strategie laat concreet zien welke content jouw platform nodig heeft om te groeien. Ook geeft een kwalitatief SEO-plan inzicht in de klantreis die potentiële klanten op jouw platform maken, en in welke fase ze mogelijk afhaken.
SEO-optimalisatie houdt niet op bij hoog in de zoekresultaten verschijnen. Als je daar eenmaal bent, dien je daar ook te blijven. Concurrenten en ook de zoekmachine zelf staan immers nooit stil. Om die reden is SEO een onophoudelijk proces van optimaliseren en bijsturen. Steeds opnieuw ranken we de zoekwoorden op jouw platform, om deze vervolgens nóg beter aan te passen aan de zoekmachines. Zodat je niet alleen nu, maar ook op de lange termijn relevant blijft.
SEO-optimalisatie is een omvangrijk proces dat diverse aspecten kent. Besteed je SEO bij ons uit, dan richten wij ons op het volgende:
- SEO-inventarisatie en zoekwoordonderzoek. Op welke termen rank je nu al en op welke (nog) niet? We onderzoeken je huidige positie in de zoekmachine. Met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek brengen we effectieve zoekwoorden en zoekvolumes in kaart.
- We stellen een gedegen SEO-strategie op. Aan losse zoekwoorden heb je immers niet zoveel. Wat wil je schrijven? En op welke manier? We clusteren de zoekwoorden en bedenken hoe we de boodschap effectief én zoekmachinevriendelijk kunnen opschrijven.
- Op basis van de SEO-strategie gaan we aan de slag met het schrijven van content. We doen zowel on-page als off-page optimalisatie. On-page gaat over alle content op jouw website, van titel en metabeschrijvingen tot keywords en ‘gewone’ zinnen. Off-page SEO betreft alles wat buiten je website om gebeurt die jouw ranking in de zoekmachine verbetert. Denk aan linkbuilding, social media en branded content.
- We doen ook technische SEO, want ook de techniek achter jouw platform moet voldoen aan de vereisten van zoekmachines. Zo krijgen gebruiksvriendelijke websites een hogere ranking dan websites waardoor je moeilijker navigeert. Daarnaast moet Google jouw website eenvoudig kunnen indexeren.
- Rapportage en bijsturing. We blijven jouw rankings in de gaten houden. Op de lange termijn zichtbaar en relevant blijven is essentieel bij SEO-optimalisatie.
Grote corporaties hebben de grootste kans om hoger in Google te belanden. Maar ook MKB-bedrijven kunnen met een slimme strategie flink opklimmen. Wij weten precies wat we moeten doen om het verkeer naar jouw website te verhogen.