De kracht van Pinterest marketing

Trend | Afgelopen jaren is het gebruik van social media kanaal Pinterest in Nederland exponentieel toegenomen. Daarmee is het platform tegenwoordig uitermate geschikt voor adverteerders om hierop hun producten of diensten onder de aandacht te brengen.

Pinterest marketing
Pinterest marketing

Een foto zegt meer dan duizend woorden, deze stelling gaat zeker op voor Pinterest. Pinterest wordt daarmee ook wel gezien als dé visuele zoekmachine. Gebruikers, ook wel 'Pinners' genoemd, gebruiken Pinterest voor:

  1. Het opdoen van inspiratie;
  2. Het plannen van een aankoop;
  3. Het kopen van een product.

'Pinners’ houden van kopen

83% van de 'pinners' die het platform iedere week gebruikt, heeft weleens een aankoop gedaan op basis van Pinterest. Daarnaast zegt 95% van de 'pinners' dat Pinterest hen inspireert (Sehl, K. 2019).


Waarom kiezen voor Pinterest marketing?

  1. Direct de juist doelgroep bereiken
    Waar voorheen jongeren veruit het grootste gebruikerssegment waren, zitten er tegenwoordig ruim drie miljoen Nederlanders op Pinterest. Bijkomend voordeel: zit je op Pinterest, dan kies je er expliciet voor om geïnspireerd te raken of te worden getriggerd door inspirerende producten.
  2. Weinig concurrentie
    De markt van Pinterest is nog niet verzadigd, dit zorgt ervoor dat de gebruiker jou als adverteerder nog als toegevoegde waarde ziet en niet als zijnde “irritant”. Door de relatief lage concurrentie, is het gemakkelijker om een groot publiek te bereiken en daarmee te profiteren van lagere kosten.
  3. Potentiële klanten bereiken in iedere fase van de customer journey
    Men zit op Pinterest om zich te oriënteren, te informeren en om daadwerkelijk te kopen. Hierbij is direct de gehele customer journey gedekt. Waar je normaal gesproken voor iedere fase aparte campagnes en/of aparte kanalen inzet. Kun je nu drie fases kwijt op één platform.

Nieuwsgierig wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Onze experts beantwoorden graag jouw vragen.

Stel je vraag