Hoe je met blogs beter scoort in Google

SEO | Meer relevant webverkeer met kwalitatieve content. Waarom jouw website door middel van bloggen hoger scoort in de zoekmachine.

Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie

Blogging for business. Oftewel de realisatie van een bedrijfsblog, is een effectieve methode om meer relevant websiteverkeer te genereren. Door jezelf neer te zetten als dé expert in jouw vakgebied, creëer je toegevoegde waarde aan jouw merk en versterk je het vertrouwen van de gebruiker.

Wees daarom niet bang om kennis en ervaring te delen. Kwalitatieve content wordt opgepakt door andere media. Die verwijzen vervolgens door naar jouw platform met als resultaat dat jouw website relevant wordt bevonden door zoekmachines. Deze zullen jouw platform daarmee hoger ranken wat indirect leidt tot meer relevant websiteverkeer.


Diepliggende pagina’s boosten

Door in jouw blogartikelen te linken naar interne pagina’s binnen de site, geef je deze pagina’s extra waarde. Op deze manier kun je pagina’s die zich relatief diep in de website bevinden, een extra boost geven.


Flexibiliteit en up to date

Houd je website in beweging met behulp van blogs. Je genereert consequent (nieuwe) traffic. De crawlers van Google scannen hierdoor jouw site steeds vaker en zien toename van websiteverkeer. Deze crawlers geven Google het teken ”relevant”.


Vergroot jouw online zichtbaarheid

Domineer de zoekmachine en vergroot jouw online zichtbaarheid. Door blogpagina’s te realiseren, vergroot je de inhoud van jouw website. Hierdoor is het mogelijk om met diverse pagina’s, op meerdere posities te staan binnen de zoekmachine. Ook ziet Google een toename van website-inhoud als teken van relevantie.

Het publiceren van nieuwe content is iets wat zoekmachines toejuichen, mits het relevant is voor de gebruiker. Dit is één van de belangrijkste pijlers waar Google op sorteert. Zorg dus dat je blogs actueel en kwalitatief van aard zijn.

Nieuwsgierig wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Onze experts beantwoorden graag jouw vragen.

Stel je vraag